Foto reka bentuk rumah minimalis dua tingkat terbaru moden



Miva-rate.blogspot.com - Apabila sekarang ini anda tengah mencari maklumat berkaitan rumah minimalis dengan 2 tingkat, maka anda sudah berada pada tempat yang benar. Sebab di bawah ini merupakan berita penuh mengenai type rumah minimalis popular dan things to yang disukai oleh masyarakat. Adapun Anda boleh membaca ulasan lengkapnya di bawah ini.

Rumah bertingkat Malaysia

Mempunyai sebuah kediaman memang adalah impian setiap orang, termasuk sebuah rumah minimalis. Mengapa rumah minimalis? Kerana untuk membina rumah minimalis tidak diperlukan modal yang terlalu banyak, ia juga cukup dibina di atas tanah yang sempit sekalipun. Apalagi yang akan kami bahas sekarang iaitu rumah 2 tingkat minimalis. Apabila pada jaman dahulu kediaman minimalis itu biasa disebut oleh orang-orang sebagai sebuah rumah kecil, ramai yang beranggapan bahawa rumah minimalis adalah rumah yang tidak selesa kerana sempit, sekarang sudah berbeza. Walaupun rumah berdesain minimalis ini mempunyai luas bangunan yang tidak terlalu besar, namun tetap akan kelihatan moden dan mewah. Oleh kerana itu tidak menghairankan apabila sekarang banyak keluarga yang mahu memiliki rumah yang menggunakan reka bentuk satu ini.

Rumah 2 tingkat minimalis

Rumah minimalis

Sesungguhnya rumah minimalis itu boleh anda buat menjadi 1 tingkat dan 2 tingkat, terserah pemilik dan bergantung keperluan, dan juga bergantung pada anggaran yang dimiliki. Namun mengingat bahawa tanah kosong jumlahnya sudah semakin sedikit, khususnya bagi anda yang tinggal di kawasan bandar pasti sudah sedar akan hal ini sejak lama, akan benar-benar berkesan apabila rumah minimalis pun dibina 2 tingkat bukan 1 tingkat. Namun di balik itu semua, tentunya akan diperlukan persiapan yang tidak sedikit, persiapan untuk membina rumah bertingkat, atau rumah 2 tingkat ini. Beberapa persiapan tersebut contohnya yakni perancangan, iaitu dengan membuat denah, sehingga gambaran reka bentuk rumah.

Reka bentuk rumah bertingkat moden

Sudah pasti bagi anda yang masih belum menentukan seperti apakah pelan rumah yang memang tepat serta sesuai keinginan anda, maka anda boleh menengok beritanya pada artikel kami di blog hartanah ini yang membahas tentang itu. Anda boleh melihat melalui senarai isi. Seterusnya apabila anda telah membuat sebuah denah rumah yang tepat, namun anda masih tetap bingung berkaitan reka bentuk luaran rumah yang hendak anda bangun. Maka berikut ini merupakan beberapa macam variasi reka bentuk rumah 2 tingkat minimalis yang boleh membantu anda untuk mendapatkan inspirasi, atau anda boleh juga mencontohi reka bentuk yang sudah ada, jika memang menurut anda rekaannya sudah berbeza.

Model rumah 2 tingkat moden

Rumah bertingkat minimalis

Contoh reka bentuk rumah 2 tingkat minimalis yang ada memang tak menggunakan ukuran yang sangat besar atau luas. Namun boleh dilihat jika reka bentuk rumah bertingkat 2 tingkat pada contoh gambar kelihatan benar-benar moden, bahkan mungkin anda tidak sedar jika itu adalah sebuah rumah yang dibina dengan konsep minimalis. Selain itu, reka bentuk pun juga kelihatan mewah. Ini sudah bukan sebuah hal yang tidak masuk akal, memandangkan kemajuan teknologi, termasuk kemajuan dalam hal reka bentuk rumah dan kreativiti interior designer. Namun agar anda boleh merealisasikan kediaman seperti pada contoh yang ada, maka diperlukan reka bentuk yang benar-benar dirancang dengan baik, oleh kerana itu walaupun rumah berukuran tak terlalu besar, namun boleh menjadi sebuah rumah moden. Itulah semua maklumat yang kami hadirkan berkaitan gambar macam rumah 2 tingkat minimalis yang ada, dengan konsep yang kelihatan moden dan mewah.


Foto reka bentuk rumah minimalis dua tingkat terbaru moden | Risnaku | 5