Model design rumah bertingkat moden minimalis



Miva-rate.blogspot.com - Mempunyai sebuah tempat tinggal yang selesa merupakan kehendak semua orang. Kerana itu rata-rata orang yang telah mempunyai keluarga, mempunyai cita-cita untuk memiliki sebuah rumah minimalis mereka sendiri. Sebuah rumah tingkat minimalis, menggunakan style moden sekarang ini telah menjadi sebuah trend bagi kalangan masyarakat yang hidup di kawasan bandar. Hal itu disebabkan kawasan bandar yang telah minim lahan kosong, kerana itu menjadikan rumah bertingkat jalan terbaik supaya rumah pun boleh menjadi lebih luas. Model rumah bertingkat minimalis serupa dengan kediaman minimalis dua tingkat, ada juga yang hingga membuat sampai dengan tiga tingkat. Namun rumah tiga tingkat itu hingga sekarang jarang ditemui di negara Indonesia.

Rumah minimalis moden Malaysia

Anda akan lebih sering menjumpai rumah yang hanya mempunyai 2 tingkat. Pada kesempatan artikel sekarang ini, akan kami cuba berikan beberapa maklumat berkaitan gambar dan reka bentuk rumah bertingkat minimalis, menggunakan variasi gaya dan moden, serta yang pasti selesa.

Rumah minimalis 2 tingkat

Model rumah bertingkat moden minimalis

Rumah type minimalis memang lebih serupa pada rumah dengan ukuran yang tak besar, namun tetap boleh memberikan gambaran yang moden dan elegan. Tak hanya itu, rumah minimalis pun dikenali sebagai sebuah rumah dengan tahap keselesaan dan kebersihan yang baik. Kerana itu, tidak menghairankan lagi apabila banyak orang yang berusaha memburu reka bentuk rumah minimalis untuk rujukan mereka. Terdapat banyak rumah yang mempunyai reka bentuk minimalis, mempunyai banyak model dan type yang boleh mereka pilih sesuai selera dan juga keperluan mereka masing-masing. Sementara untuk jenis atau typenya sendiri, boleh mereka sesuaikan dengan berapa luas lahannya. Bagi seseorang yang mempunyai luas lahan kecil atau terhad, dianjurkan untuk mendirikan rumah tingkat minimalis, oleh kerana itu rumah pun boleh menjadi lebih luas, pemilik rumah juga boleh membuat beberapa tambahan ruang di tingkat kedua.

Rumah bertingkat moden

Sekarang juga anda boleh mencari rumah berdesain minimalis, dilengkapi dengan banyak model serta type, yang boleh anda pilih yang paling sesuai dengan selera dan keperluan. Sementara itu, bagi typenya sendiri, boleh anda sesuaikan ke luas tanah di mana rumah tersebut hendak dibina. Bagi anda yang mempunyai luas lahan tak terlalu luas atau terhad, dianjurkan agar membina sebuah rumah tingkat minimalis, oleh kerana itu rumah pun akan lebih luas, pemilik rumah juga akan mampu untuk membuat macam-macam tambahan ruang di tingkat kedua (Tingkat 2).

Rumah bertingkat moden Malaysia

Reka bentuk rumah tingkat minimalis

Sekarang ini cukup banyak orang yang menyediakan reka bentuk atau gambar rumah bertingkat minimalis Cuma-Cuma, boleh dikatakan secara percuma, hal ini harus anda manfaatkan, jangan disia-siakan. Hal ini akan membuat sesiapa dengan rancangan membina sebuah rumah tingkat, akan menjadi lebih mudah apabila perlu mencari inspirasi dan idea-idea untuk membina sebuah rumah minimalis idaman, bahkan rumah bertingkat sekalipun. Anda juga boleh mencari beberapa contoh gambar pada kesempatan artikel kali ini.

Rumah tingkat kecil pun boleh dijadikan sebagai alternatif penyelesaian. Di mana sekarang banyak masalah keluarga yang mahu mempunyai rumah moden, reka bentuk sedikit luas, namun terhad oleh tanah yang sempit dan budget yang terhad. Sesungguhnya rumah jenis inilah yang menjadi penyelesaian jitunya. Tak hanya reka bentuk luaran dan dalaman dari rumah tingkat, Anda pun wajib memperhatikan peredaran udara di rumah itu, agar rumah tetap selesa untuk didiami. Anda harus memastikan agar rumah memperoleh aliran udara semestinya.


Model design rumah bertingkat moden minimalis | Risnaku | 5