Model rumah minimalis trend terkini 2 tingkat



Miva-rate.blogspot.com - Mari simak model rumah minimalis trend terkini 2 tingkat. Sudah tak perlu dinafikan lagi apabila sekarang ini model rumah minimalis merupakan model rumah yang paling laris, peminatnya semakin tinggi dari masa ke masa, mungkin termasuk anda para pembaca sekalian. Selain itu modelnya sentiasa berkembang. Di mana di zaman moden ini, tanah semakin sempit, kerana itu luas bangunan tidak boleh terlalu besar, berbeza dengan zaman dahulu di mana tanah-tanah masih banyak yang kosong. Konsep minimalis merupakan konsep yang berusaha menyelesaikan masalah tersebut, dengan membuat rumah berkonsep minimalis maka walaupun luas bilik tidak terlalu besar, tetapi rumah tetap akan selesa untuk didiami. Mari baca ulasannya.

Teres rumah 2 tingkat

Reka bentuk minimalis dua tingkat

Sekarang rumah berdesain minimalis tidak hanya satu tingkat melainkan boleh dua tingkat, bahkan lebih, bergantung keperluan. Kerana itu, bagi anda yang sudah pusing mengenai masalah luas tanah, padahal anda memerlukan rumah untuk didiami bersama ahli keluarga anda yang cukup banyak, rumah 2 tingkat minimalis boleh menjadi penyelesaiannya. Semua ini memang boleh berlaku dan wajar, kerana menyesuaikan dengan keperluan masyarakat moden. Dengan membina sebuah rumah 2 tingkat, maka luas tanah yang ada dapat dimanfaatkan dengan lebih maksimum berbanding anda hanya membina rumah satu tingkat.

Rumah moden minimalis 2 tingkat

Rumah bertingkat

Rumah dua tingkat adalah salah satu alternatif tepat untuk pembangunan kediaman, di mana kediaman tersebut dibina pada atas tanah dengan luas yang tidak terlalu besar. Di bandar besar, banyak orang yang kesulitan untuk memiliki tanah yang luas, mendapatkan tanah yang tidak terlalu luas saja sudah merupakan sebuah kemenangan. Apalagi sekarang ini cukup banyak orang yang berpindah dari desa ke bandar. Jumlah penduduk di bandar besar semakin padat, rata-rata dipenuhi oleh pendatang dari kampung atau kawasan kecil lain di negara Indonesia. Reka bentuk rumah yang menjulang tinggi ke atas merupakan penyelesaian terbaik untuk masa ini. Malahan dengan membina rumah seperti ini, akan membawa keselesaan tersendiri untuk anda, di mana anda boleh mempunyai dalaman yang lebih banyak.

Rumah 2 tingkat minimalis

Jadi membina rumah minimalis sudah bukan zamannya lagi untuk membina melebar ke samping melainkan dibuat bertingkat. Pembangunan sebuah kediaman bertingkat juga merupakan alternatif bagi keluarga besar, yang memerlukan kediaman dengan jumlah ruang bilik tidur yang cukup, misalnya lebih dari dua, disebabkan luas tanah tak terlalu besar dan tidak membolehkan anda untuk mempunyai banyak ruang bilik tidur pada bahagian dalam rumah.

Model rumah bertingkat

Jika bingung, anda boleh melihat beberapa contoh model rumah 2 tingkat minimalis yang sudah kami bahagikan. Tentunya nanti rumah yang anda bangun pun tak akan berbeza terlalu jauh. Begitu pula dengan rumah 1 lantai, tak akan berbeza terlalu jauh, dalam hal reka bentuk luaran rumahnya. Yang menjadi pembeda iaitu tinggi dari rumah anda. Untuk sebuah rumah 2 tingkat minimalis Anda boleh menambah teres pada tingkat ke 2 di rumah bertingkat yang anda bangun. Teres tersebut nantinya dapat digunakan untuk bersantai. Atau mungkin anda hendak menggunakannya untuk keperluan yang lain tidak masalah, contohnya untuk menjemur tuala. Kerana biasanya pada tahap 2, akan terkena paparan sinar matahari, dengan begitu tuala pun akan cepat kering. Tetapi anda perlu membuat saluran air juga. Sekian artikel tentang model rumah minimalis trend terkini 2 tingkat, salam hartanah.


Model rumah minimalis trend terkini 2 tingkat | Risnaku | 5