Reka bentuk model bilik tidur tema Hello Kitty minimalis



Miva-rate.blogspot.com - Ragam inovasi terkini boleh digunakan oleh semua orang dalam usaha hiasan ruang bilik tidur anak mereka, salah satunya yakni dengan menggunakan tema reka bentuk Hello Kitty. Namun memang tema ini lebih sesuai jika anda hendak menghias bilik tidur untuk anak perempuan dan bukan anak lelaki. Reka bentuk Hello Kitty memang selalu ngetrend dan selalu disukai dari masa ke masa, tidak pernah lekang oleh waktu. Umumnya bilik tidur yang menggunakan model ini identik dengan bilik bercirikan feminin. Warna-warni yang tercipta akan sangat disukai oleh kanak-kanak perempuan. Kerana memang target pasaran dari Hello Kitty adalah anak perempuan. Mari baca penjelasannya.

Reka bentuk bilik tidur Hello Kitty

Reka bentuk bilik tidur kartun

Hello Kitty sendiri memang merupakan watak kartun yang sudah terkenal sejak lama. Wataknya tidak hanya digunakan untuk hiasan bilik saja, melainkan juga untuk pelbagai aksesori wanita lain. Bahkan hingga aksesori terkecil sekalipun. Beberapa orang bahkan ada juga yang memasang watak Hello Kitty pada body kereta mereka. Ini menunjukkan bahawa watak kartun yang satu ini benar-benar disukai. Anda boleh melihat watak beliau sebagai tokoh kartun kucing, dengan reka bentuk yang comel dan lucu, kerana alasan tersebutlah mengapa watak ini sangat disukai, khususnya oleh anak-anak perempuan.

Model dalaman bilik tidur Hello Kitty

Gambar bilik tidur watak Hello Kitty

Gambar atau reka bentuk bilik tidur Hello Kitty bahkan popular hingga negara Indonesia. Ini disebabkan oleh penggemar kucing dari negara Indonesia yang cukup tinggi. Sehingga watak kartun ini boleh dengan mudah diterima. Banyak orang tua yang sudah tak ragu lagi untuk menghias bilik anak perempuannya dengan menggunakan tema Hello Kitty. Apabila saat ini anda sedang mempunyai niat membuat model bilik tidur bertemakan Hello Kitty, maka disyorkan bagi anda untuk membaca maklumat berkaitan itu di artikel kali ini, dengan begitu tak ada lagi yang anda bingungkan berkaitan pembuatan bilik tidur dengan tema Hello Kitty yang kelihatan cantik.

Furniture bertemakan Hello Kitty

Model Hello Kitty ruang bilik tidur terbaik

Terdapat beberapa aspek yang perlu mendapatkan perhatian anda apabila memang anda mempunyai keinginan untuk membuat sebuah bilik tidur dengan tema Hello Kitty. Yang pertama anda perlu memastikan warna cat dari bilik tidur yang digunakan itu serasi dengan konsep Hello Kitty. Disebabkan tokoh kartun ini memang sinonim terhadap sifat wanita yang feminin, disyorkan untuk anda menggunakan warna asas dengan sifat feminin juga, contohnya adalah warna ungu, atau yang lebih baik lagi iaitu warna pink. Kemudian anda hanya memikirkan kombinasi dari warna cat yang tepat dan sesuai digunakan di bilik tidur tersebut, boleh menggunakan warna putih, mahupun warna merah, ataupun warna yang cerah lain.

Bilik tidur Hello Kitty Malaysia

Supaya bilik tidur menjadi lebih erat pada konsep Hello Kitty, seperti yang sudah anda lakukan sebelum ini, anda perlu menambah beberapa elemen luaran dan dalaman bertemakan Hello Kitty di ruang bilik tidur tersebut. Anda boleh cuba memasang wallpaper di dinding bilik tersebut, tentu saja wallpaper dengan tema Hello Kitty. Sementara itu untuk bahagian dalamnya, boleh dengan menempatkan tempat tidur bertemakan Hello Kitty, jadi itu termasuk sarung bantal dan yang lain. Juga menambah aksesori dan kelengkapan bilik menggunakan tema yang sama. Jangan bimbang, kerana sekarang banyak yang menjual aksesori bertemakan Hello Kitty, termasuk perabot. Dengan begitu, kesan Hello Kitty akan terasa begitu kental di bilik tidur tersebut. Sekian artikel tentang reka bentuk model bilik tidur tema Hello Kitty minimalis, semoga bermanfaat.


Reka bentuk model bilik tidur tema Hello Kitty minimalis | Risnaku | 5