Reka bentuk motif tiang teras bahagian depan rumah moden minimalis



Miva-rate.blogspot.com - Saat orang tengah ingin membeli sebuah rumah minimalis, maka hal yang pasti pertama dilihat yakni bahagian teras. Kedudukan dari teres kediaman minimalis pada bahagian paling depan dari sebuah rumah, memang merupakan salah satu faktor penentu sama ada sebuah rumah mempunyai reka bentuk yang indah ataukah tidak. Kerana itu merupakan sebuah hal yang wajar apabila banyak orang mencari model teras rumah paling baik sekarang ini. Bahagian teras rumah yang tak dapat dilupakan yakni di dalam pemilihan tiang, ya, tiang untuk teras depan rumah minimalis, yang menjadi penyangga. Sekarang ini terdapat cukup banyak pilihan reka bentuk tiang teras rumah dijual, harganya pun juga berbeza-beza. Apabila anda mahu sebuah model unik, berbeza dari yang lain, maka anda boleh cuba membuat sendiri reka bentuk tiang teras rumah tersebut, dengan begitu hasil akhir yang diperoleh pun akan mengikut keinginan anda. Kerana ini memang tergantung selera, khususnya dalam hal reka bentuk. Mari baca huraian lebih lanjut.

Tiang teras rumah

Sekilas berkaitan fungsi dari teres depan rumah sendiri tak hanya menjadi elemen untuk menjadikan rumah anda kelihatan lebih elegan dan lebih moden, namun teras rumah juga boleh anda gunakan menjadi tempat untuk berehat. Selain itu disokong oleh kebun minimalis yang anda miliki, maka udara di sekitar teres rumah akan terasa lebih segar. Oleh kerana itu akan diperlukan sebuah model teras rumah selesa, untuk kepentingan anda dan keluarga, oleh kerana itu sesiapa yang tengah berada pada kawasan teras akan menjadi lebih betah dan berlama-lama.

Tiang teras rumah Malaysia

Reka bentuk teras rumah moden minimalis terbaru

Ada fungsi lain, teres rumah juga boleh anda fungsikan menjadi ruang tamu ke 2, sebab pada zaman serba moden sekarang ini, rumah minimalis sudah menjadi idola kebanyakan orang, menjadikan beberapa bilik dalam sebuah kediaman pelbagai fungsi. Kerana itu semakin banyak juga yang membuat model teras rumah menggunakan model yang membolehkan teres rumah dijadikan sebagai ruang tamu. Contohnya cukup mudah, iaitu dengan meletakkan kerusi lengkap bersama mejanya, dengan begitu tetamu yang datang pun boleh anda jamu pada kawasan tersebut. Tidak perlu menggunakan space di interior rumah untuk dijadikan ruang tamu. Kerana itu anda boleh menggunakan space yang ada di dalam rumah sebagai ruang lain, kerana sudah ada ruang tamu di teras rumah. Namun mungkin ini sesuai hanya untuk teras rumah yang berukuran cukup luas, tidak yang terlalu sempit.

Reka bentuk tiang depan rumah

Sebelum ini mungkin anda telah berkunjung ke rumah saudara atau kawan, ketika bertamu anda akan lebih sering menghabiskan masa pada teras rumah berbanding pada ruang tamu. Hal tersebut beralasan, kerana masa anda di teras rumah, suasana lebih segar, kerana anda berada di luar. Walaupun sesungguhnya ruang tamu indoor juga segar asalkan ventilasi udara cukup. Namun tetap saja di ruang tamu luaran akan tetap lebih sejuk kerana tidak dibatasi oleh tembok.

Model tiang teras rumah

Seperti yang telah dibincangkan sebelum ini, tiang teras termasuk elemen penting. Saiz tiang teras sebaiknya anda perhatikan juga, khususnya jika anda merancang untuk menjadikan teras rumah sebagai tempat menjamu tamu juga. Kerana anda perlu meletakkan beberapa perabot di tempat tersebut. Sesuaikan juga bahan dari tiang teras rumah dengan tema rumah yang digunakan, sehingga akan selari. Sekian artikel tentang reka bentuk motif tiang teras bahagian depan rumah moden minimalis, semoga bermanfaat.


Reka bentuk motif tiang teras bahagian depan rumah moden minimalis | Risnaku | 5