Reka bentuk rumah mudah minimalis 2 dan 1 tingkat



Miva-rate.blogspot.com - Rumah berkonsep sederhana minimalis sekarang menjadi salah satu model rumah kegemaran. Apalagi sekarang ini, di zaman moden. Anda tentu sudah mengetahui apabila rumah itu memang sudah menjadi sebuah keperluan pokok untuk semua orang. Alasannya kerana rumah akan menjadi tempat anda bersama keluarga untuk berlindung. Berlindung dari hujan dan terik sinar matahari. Anda termasuk beruntung, kerana tidak semua orang boleh memiliki rumah yang sesuai. Kerana alasan tersebut, apabila sekarang ini anda mempunyai rancangan untuk membina sebuah rumah, anda disyorkan untuk memberikan perhatian terhadap beberapa faktor penting di sebuah rumah, yang ke depannya akan menjadi tempat tinggal anda.

Rumah simple

Type rumah

Terdapat banyak pilihan type, reka bentuk, dan model dari rumah minimalis sekarang ini. Salah satu yang cukup kegemaran yaitu model rumah minimalis sederhana. Juga, rumah sederhana ini boleh anda bangun baik 1 atau 2 tingkat, disesuaikan dengan keperluan dan tentunya bajet yang anda sediakan. Tentunya hal ini boleh anda sesuaikan juga sesuai selera. Bercakap tentang model reka bentuk rumah pada model ini, umumnya pemilik rumah akan lebih mementingkan nilai keberkesanan dari rumah yang hendak dibina tersebut, dan tidak membuat rumah kelihatan sangat ketara. Hal tersebut biasanya dielakkan. Kerana rumah seperti itu tidak mencerminkan kesederhanaan, dan boleh memancing penjahat.

Rumah dua level

Walaupun model rumah mudah minimalis itu lebih sinonim pada rumah dengan model standard, namun anda tetap boleh mengubahnya menjadi sebuah rumah tempat tinggal minimalis yang dilengkapi oleh reka bentuk dalaman moden dan elegan. Namun untuk mewujudkan itu semua, akan diperlukan rujukan yang tidak sedikit. Anda akan memerlukan cukup banyak gambar mengenai rumah mudah minimalis. Bagi anda yang sekarang ini tengah merancang membina sebuah kediaman minimalis sederhana 1 tingkat, ataupun rumah minimalis sederhana 2 tingkat, anda boleh cuba melihat beberapa model gambar rumah dengan konsep minimalis sederhana yang kami sharing sekarang. Dengan rujukan tersebut, kami harapkan anda boleh membina sebuah kediaman impian yang tepat dan sesuai dengan selera masing-masing.

Rumah 2 tingkat

Reka bentuk model gambar terbaru rumah mudah minimalis 1 dan 2 tingkat

Rumah model minimalis sederhana dengan 1 tingkat benar-benar cocok bagi anda semua keluarga kecil dengan budget yang terhad. Model rumah minimalis yang seperti ini, faktanya memang tak memerlukan kos terlalu mahal untuk membinanya, khususnya apabila anda bandingkan dengan membina rumah 2 tingkat. Namun apabila anda memang mempunyai budget yang berlebihan, atau mungkin anda mempunyai ahli keluarga cukup banyak, yang akan tinggal bersama. Maka anda sebaiknya mempertimbangkan untuk membina sebuah rumah minimalis sederhana yang 2 tingkat, berbanding 1 tingkat. Kerana itu akan berkesan dan lebih selesa.

Reka bentuk rumah bertingkat

Rumah 2 tingkat mempunyai cukup banyak kelebihan apabila anda bandingkan sebuah rumah yang hanya dibina 1 tingkat, khususnya dari segi luas, banyaknya dalaman, di mana tetapan pun akan lebih mudah untuk anda lakukan. Tetapi memang untuk itu memerlukan pertimbangan yang cukup, jangan serta merta memutuskan untuk membina rumah 2 tingkat. Walaupun sama-sama menggunakan konsep sederhana minimalis, tetapi membina rumah 2 tingkat akan menghabiskan biaya yang tidak sedikit.

Sebenarnya masih banyak idea model atau gambar rumah minimalis dan sederhana, baik yang 1 dan 2 tingkat yang lain yang boleh anda dapati pada majalah hartanah dan secara dalam talian. Semoga maklumat ini dapat membantu anda.


Reka bentuk rumah mudah minimalis 2 dan 1 tingkat | Risnaku | 5