Model tangga rumah minimalis dan moden terbaru



Miva-rate.blogspot.com - Tangga rumah untuk rumah minimalis bertingkat adalah sebuah hal yang wajib. Tangga akan menjadi hiasan juga, selain berfungsi. Hal ini tak terlepas dari kegunaan tangga rumah yakni untuk akses lantai ke 1 ke lantai 2, dari tingkat 2 ke tingkat berikutnya, dan seterusnya, bergantung Anda membina rumah minimalis tersebut berapa lantai. Dari sini anda mengetahui jika setiap rumah tahap wajib membina tangga rumah minimalis. Namun tahukah anda jika ternyata reka bentuk tangga tersebut ada beraneka ragam, banyak model terbaru yang muncul dan selalu dicari oleh pemaju perumahan dan pemilik rumah itu sendiri. Mari baca lebih lanjut.

Tangga rumah

Model tangga rumah terbaru

Anda boleh mencari variasi reka bentuk tangga rumah dengan style minimalis, tentunya semuanya itu menyesuaikan kepada konsep rumah tersebut. Entah itu anda membina sebuah rumah minimalis kecil, atau yang lain. Contoh model tangga yakni tangga rumah klasik, tangga moden, serta pelbagai model yang lain yang tidak kalah menarik. Untuk negara Indonesia sendiri memang masih lebih umum sebuah rumah minimalis mempunyai reka bentuk dua tingkat. Jarang sekali ada yang membina rumah melebihi 2 tingkat, kecuali membina rumah berkonsep mewah dan moden. Oleh itu, menggunakan konsep rumah minimalis tersebut akan benar-benar bagus apabila tangga rumah dibuat menggunakan gaya minimalis.

Tangga rumah Malaysia

Sekarang cukup banyak reka bentuk tangga minimalis moden di pasaran yang boleh anda pilih yang paling sesuai dengan selera. Beberapa contohnya akan kami share melalui contoh gambar tangga rumah pada artikel kali ini. Terakhir, andalah yang menentukan bagaimana sepadan dengan model tangga dengan reka bentuk rumah, jangan lupa untuk memberi perhatian kepada aspek penting berkaitan pemilihan tarikh rumah bagi sebuah kediaman minimalis yang menurut anda yang terbaik. Ketika memilih model atau reka bentuk tangga, memang bukan sebuah perkara mudah, sebab anda akan berhadapan dengan banyak faktor yang perlu mendapat perhatian. Contoh faktor yang perlu mendapat perhatian ada yakni model tangga rumah yang hendak dibina.

Reka bentuk tangga minimalis

Anda disyorkan untuk memilih model yang akan nampak serasi jika digandingkan dengan style atau konsep rumah yang anda gunakan, dengan begitu akan tercipta sebuah keharmonian antara reka bentuk rumah dan model tangga rumah dilihat secara keseluruhan.

Model tangga rumah unik

Memilih tangga rumah moden minimalis

Faktor lain yang perlu anda perhatikan juga adalah faktor keselamatan. Sebuah tangga rumah yang bagus itu tak hanya mempunyai reka bentuk yang kelihatan indah, tetapi juga harus mempunyai tahap keselamatan yang tinggi. Khususnya bagi anda yang mempunyai anggota keluarga kanak-kanak kecil dalam rumah tersebut. Boleh anda bayangkan apabila tangga rumah yang anda pilih ternyata mempunyai tahap keselamatan yang buruk. Sudah pasti akan membahayakan keselamatan anak anda, juga ahli keluarga yang lain. Jangan sampai hal ini terjadi, kerana itu pilihlah tangga yang sudah pasti selamat. Tahap keselamatan harus selalu menjadi nombor satu.

Bahan tangga

Pemilihan bahan untuk pembuatan tangga harus mendapat perhatian juga. Anda sebaiknya memilih bahan yang harganya tak terlalu mahal, namun elakkan memilih bahan yang licin. Sekali lagi, ini berkaitan dengan tahap keselamatan tangga. Bahan yang licin akan membuat pengguna tangga tergelincir ketika melaluinya. Apabila mau menggunakan bahan keramik, anda perlu memastikan apabila tangganya tak terlalu curam, sebab boleh benar-benar berbahaya apabila sampai ada seseorang yang terjatuh maupun tidak sengaja tergelincir ketika sedang berjalan atau menggunakan tangga tersebut. Sekian artikel tentang model tangga rumah minimalis dan moden terkini, semoga bermanfaat.


Model tangga rumah minimalis dan moden terbaru | Risnaku | 5