Reka bentuk rumah minimalis type 36, 45, dan 70 2 tingkat



Miva-rate.blogspot.com - Gambar reka bentuk rumah minimalis type 36, 45, dan 70 bertingkat menggunakan konsep moden itu cukup kegemaran kebelakangan ini. Dari tahun ke tahun boleh dibilang jika peminat konsep ini tidak berkurang, namun justru bertambah banyak. Memang rumah 2 tingkat minimalis merupakan pilihan tepat di tengah tanah-tanah kosong yang semakin minim, apatah lagi di kawasan bandar. Mungkin bagi anda yang sudah tinggal di kawasan bandar sudah mengerti tentang hal ini. Tak hanya itu, bagi anda yang memang tak mempunyai budget berlebih untuk membina rumah, namun luas tanah juga terhad, maka membuat sebuah kediaman bertingkat merupakan penyelesaian untuk anda yang mahu memiliki sebuah rumah dengan keluasan lebih besar. Mari baca lebih lanjut.

Rumah 2 tingkat Malaysia

Model rumah 2 tingkat

Jenis rumah ini sendiri memang ada dalam beberapa type dan model, di mana semuanya kelihatan menarik. Beberapa type dari rumah bertingkat yang benar-benar kegemaran dan digunakan oleh banyak orang yakni model rumah 2 tingkat minimalis dengan type yang sudah kami sebutkan sebelumnya. Ke 3 type rumah itu dibezakan berdasarkan luas bangunan, juga tentunya boleh disesuaikan berdasarkan budget dan keperluan yang digunakan. Di mana setiap pemilik rumah tentu mempunyai yang berbeza-beza. Tetapi tentunya dengan budget yang semakin besar maka pilihan pun akan menjadi semakin banyak.

Rumah bertingkat

Rumah minimalis pelbagai type

Sekilas kami akan membincangkan tentang type dari rumah minimalis 45, 36, serta type 70. Bagi rumah minimalis type 36 bertingkat merupakan type rumah paling sederhana berbanding type rumah yang lain, dari ketiga jenis yang telah disebutkan. Hal itu disebabkan kerana luas bangunan kediaman minimalis type 36 memang Cuma mempunyai saiz 36 meter persegi sahaja. Namun dengan reka bentuk rumah bertingkat atau 2 tingkat, maka sudah tentu luas bangunan itu pun akan menjadi 2x lebih besar rasanya, semua kerana benefit membina rumah 2 tingkat.

Rumah type 36

Bagi yang berniat membina rumah minimalis bertingkat type 45, maka ciri dari rumah tersebut yakni ukurannya lebih besar apabila dibandingkan dengan rumah type 36 yang dibahas sebelumnya. Type rumah ini memang sering dilirik banyak keluarga, khususnya di tanah air, keluarga dengan jumlah yang cukup banyak. Sementara bagi rumah type 70 minimalis, merupakan type rumah paling mewah apabila anda bandingkan dengan type rumah lain-lain. Itu kerana luas bangunan yang mencapai hingga 70 meter persegi, kerana itu rumah tersebut layak disebut sebagai rumah mewah, dan memang sesuai digunakan bagi anda yang mempunyai ahli keluarga atau penghuni rumah yang cukup banyak.

Rumah type 70

Reka bentuk rumah 2 tingkat minimalis

Apabila sekarang ini anda tengah merasa pusing dalam mencari contoh reka bentuk rumah 2 tingkat minimalis atau rumah bertingkat minimalis, maka dengan senang hati kami akan share beberapa contoh reka bentuk atau gambar yang mungkin boleh anda gunakan sekarang ini. Beberapa reka bentuk tersebut memang secara langsung akan mencerminkan reka bentuk rumah bertingkat popular, dengan reka bentuk yang terbaru yang pasti akan anda sukai. Mungkin saja selepas melihat pelbagai variasi model yang ada tersebut anda akan dapat memilih satu yang memang paling sesuai dengan selera. Tak hanya gambar dari rumah minimalis bertingkat atau 2 tingkat, namun anda juga boleh melihat model bumbung yang digunakan dan lain-lain untuk sumber inspirasi. Sekian artikel tentang reka bentuk rumah minimalis type 36, 45, dan 70 2 tingkat, semoga bermanfaat.


Reka bentuk rumah minimalis type 36, 45, dan 70 2 tingkat | Risnaku | 5