Design interior untuk ruang tamu minimalis kecil



Miva-rate.blogspot.com - Ruang tamu minimalis serupa pada ruang tamu sederhana. Namun bagaimana apabila ruang tamu minimalis dihiasi menggunakan style moden dengan penataan interior tepat. Sudah pasti ia akan mencipta suasana yang sesiapa tamu yang datang dalam rumah tersebut akan kagum serta mengira jika penataan atau hiasan dalaman dari ruang tamu tersebut diproses oleh seorang pereka profesional yang harganya mahal, walaupun sesungguhnya tidaklah begitu. Anda pun akan bangga dengan kerja-kerja interior ruang tamu anda sendiri, begitu pula ruang tamu akan terasa selesa untuk diduduki. Mari baca penjelasannya.

Ruang tamu rumah Malaysia minimalis

Ruang tamu Malaysia

Ruang tamu adalah salah satu bahagian di dalam sebuah rumah yang memegang peranan penting pada interior rumah secara keseluruhan. Hal itu kerana memang fungsi dari ruang tamu menjadi tempat persinggahan untuk sesiapa sahaja pengunjung yang datang ke rumah anda. Sudah pasti bukan satu perkara yang menyeronokkan apabila ruang tamu mempunyai hiasan yang terlihat berantakan, menggunakan penataan interior minimalis namun asal-asalan. Jika itu yang berlaku, walaupun tetamu yang datang tak akan betah untuk singgah berlama-lama di ruang tamu tersebut. Anda pun juga tak akan merasa selesa berada di ruang tamu. Padahal terkadang ruang tamu juga dijadikan sebagai ruang kumpul bersama keluarga. Kesannya akan buruk.

Ruang tamu minimalis

Hiasan dalaman ruang tamu sederhana dan minimalis

Apabila anda merupakan pemilik ruang tamu yang saiz luasnya terbatas namun ingin menggunakan konsep ruang tamu bergaya minimalis, maka anda ada di artikel yang tepat. Sebab di kesempatan sekarang, kami akan cuba sharing maklumat berkaitan hiasan dalaman ruang tamu terbaru dengan konsep minimalis supaya kelihatan moden. Dalam usaha memperoleh sebuah ruang tamu nyaman dan tenteram, sesungguhnya luas tak terlalu berpengaruh, walaupun itu membantu sedikit, tetapi tak semua orang mempunyai ruang tamu yang luas. Walaupun ruang tamu anda sempit, namun dengan susunan dalaman yang tepat, ruang tamu tetap akan boleh dibuat nyaman. Tak hanya dari sisi reka bentuk eksteriornya, melainkan juga penataan interior, benar-benar memegang peranan penting berkaitan hasil akhir reka bentuk ruang tamu tersebut.

Hiasan ruang tamu moden

Interior ruang tamu dengan luas tidak seberapa

Dalam mendekor interior ruang tamu yang saiz luasnya kecil, anda harus memberikan perhatian terhadap beberapa faktor, dengan begitu akan tercipta sebuah reka bentuk ruang tamu minimalis dengan model sesuai keinginan dan keperluan. Faktor pertama adalah cara memilih interior berukuran pas berbanding dengan luas ruang tamu yang anda miliki. Sekarang ini ada pelbagai penjual perabot rumah menjual pelbagai perabot keperluan ruang tamu dengan saiz kecil, reka bentuk moden, tidak memakan space ruang tamu, namun masih mempunyai design yang bagus. Furniture seperti inilah yang perlu anda beli dan tempatkan di ruang tamu. Harga interior itu juga umumnya lebih murah apabila anda bandingkan dengan membeli peralatan interior lain yang mempunyai saiz yang besar. Jadi, dari sini anda sudah mendapat double benefit.

Design interior ruang tamu

Faktor seterusnya berkaitan dengan tema dalaman. Apabila membeli perabot, pastikan yang anda beli designnya itu sesuai dengan tema dalaman ruang tamu. Begitu pula dengan pemilihan warnanya, anda sebaiknya menyesuaikan ke warna cat yang digunakan di dalam ruang tamu, warna yang mendominasi ruang tamu tersebut. Dengan begitu kesan harmoni pun akan boleh diperolehi. Sekian artikel mengenai reka bentuk dalaman untuk ruang tamu minimalis kecil, semoga bermanfaat.


Design interior untuk ruang tamu minimalis kecil | Risnaku | 5