Reka bentuk terbaru rumah type 70 minimalis 2 tingkat



Berbincang tentang perniagaan perumahan atau hartanah di Malaysia, tak akan lepas dari yang namanya reka bentuk rumah minimalis. Model kediaman ini terkenal menggunakan reka bentuk simple, namun tetap boleh kelihatan moden dan elegan. Kerana itu, banyak pemaju perumahan yang suka dan kerap menggunakan model yang satu ini. Tak hanya di negara Malaysia saja, melainkan juga negara lain. Faktor penyebab mengapa model rumah minimalis menjadi kegemaran yakni kerana faktor harga. Kos yang perlu dikeluarkan untuk membinanya tidak semahal kos yang anda keluarkan untuk membina sebuah rumah mewah. Mari baca lebih lanjut.


Reka bentuk rumah type 70 Malaysia


Walaupun harga type rumah minimalis itu memang lebih murah berbanding rumah mewah, namun bukan berarti model rumah ini sangat buruk. Reka bentuk yang bahkan dapat disebut tak kalah dibandingkan dengan reka bentuk rumah mewah sekalipun. Type kediaman ini sendiri terdapat di dalam ragam variasi, salah satunya yakni rumah type 70, di mana jenis rumah ini memang cukup sering diincar oleh warga Malaysia. Walaupun populariti dari model rumah type 70 minimalis masih kalah apabila dibandingkan dengan rumah type 36 minimalis dan type 45, namun permintaan daripada pelanggan terhadap jenis rumah ini masih cukup tinggi.


Rumah type 70

Mengenai rumah type 70 minimalis, merupakan rumah yang dibina pada luas bangunan sebesar 70 meter persegi. Di mana luas bangunan tersebut dikategorikan cukup besar bagi sebuah kediaman minimalis, oleh itu kos untuk membina dan membeli type rumah ini, sudah pasti akan lebih tinggi apabila anda membandingkannya dengan membeli rumah type 45 dan type 36.


Denah rumah

Type kediaman ini sendiri boleh dibuat menjadi rumah bertingkat, baik 2 tingkat dan lebih. Namun memang rata-rata orang lebih memilih 2 tingkat saja, kerana sudah cukup besar. Namun bagi pembaca sekalian yang mau sebuah rumah minimalis dengan luas lebih, maka type 70 bertingkat merupakan pilihan yang bagus. Sudah tentu keputusan berkaitan berapa tingkat yang mahu dibina itu harus anda sesuaikan dengan bajet dan keperluan. Anggaran ini sangat penting untuk diperhatikan, kerana anda tentu tak mahu proses membina terhenti di tengah jalan bukan?


Apabila melihat denah dari rumah type 70 minimalis 2 lantai, maka akan terlihat jelas apabila pemilik rumah dapat lebih leluasa untuk menambah jumlah bilik di rumah. Juga ruangan tambahan boleh anda buat di tingkat kedua, contohnya yakni ruang untuk gudang, dan ruang untuk keperluan yang lain juga. Juga, dengan menggunakan taman rumah minimalis dibina di samping rumah, keasrian rumah minimalis anda akan meningkat. Manfaat positif yang akan anda rasakan yakni udara sekeliling rumah menjadi lebih fresh, sangat sesuai bagi anda yang tinggal di bandar besar.

Model rumah minimalis type 70 2 tingkat terbaru


Bercakap tentang reka bentuk, maka saiz lebih luas sudah tentu menjadikan penataan interior dan eksterior rumah semakin berleluasa berbanding sebelum ini. Model yang mau diusung di rumah juga boleh anda sesuaikan dengan style atau selera masing-masing. Contohnya yakni rumah bergaya minimalis namun moden, boleh juga memilih gaya minimalis dan sederhana. Namun kembali lagi, dalam usaha menentukan tema kediaman yang mau diusung untuk rumah minimalis, memang harus sesuai selera pemilik rumah. Sekian artikel tentang reka bentuk terbaru rumah type 70 minimalis 2 lantai, semoga bermanfaat.


Reka bentuk terbaru rumah type 70 minimalis 2 tingkat | Risnaku | 5