Contoh reka bentuk rumah minimalis moden 1 tingkat



Miva-rate.blogspot.com - Model rumah minimalis satu tingkat merupakan salah satu yang cukup sering dicari oleh orang-orang, khususnya yang sedang ingin membina sebuah kediaman baru. Entah itu keluarga yang mempunyai rancangan untuk membina rumah, hingga para developer atau pemaju perumahan. Tentunya hal ini bukanlah sesuatu yang aneh, mengingat banyaknya model atau reka bentuk rumah 1 tingkat minimalis sering sekali anda jumpai pada kawasan bandar hingga kawasan perumahan. Tetapi anda beruntung, kerana sekarang ini sudah terdapat banyak gambar kediaman minimalis satu tingkat, bahkan boleh anda lihat tanpa perlu membayar sesenpun. Rumah tersebut pun tersedia dalam pelbagai pilihan reka bentuk dan model, yang tentu saja boleh membuat mata anda menjadi terpana, disebabkan oleh reka bentuk yang kelihatan cantik dan tidak membosankan.

Rumah satu tingkat minimalis

Bagi anda yang sekarang ini tengah mencari model rumah minimalis 1 tingkat, maka anda boleh melihat beberapa contoh gambar modelnya. Kami sudah mencarikan contoh rumah 1 tingkat bergaya minimalis yang terbaik dan sesuai dengan zaman sekarang.

Reka bentuk rumah moden

Model 3 bilik tidur

Anda boleh menggunakan pelan dengan 3 bilik tidur, yang menggunakan material kayu untuk lantai rumah. Sementara itu, untuk warna dinding menggunakan warna putih. Dengan warna putih, maka anda pun akan mendapatkan kesan ruang nampak lebih luas berbanding menggunakan warna lain yang bersifat gelap. Penggunaan perabot juga tidak kalah penting, anda sebaiknya memilih yang menggunakan bahan kayu, agar terlihat serasi dengan lantainya dan dengan model atau reka bentuk dalaman rumah secara keseluruhan.

Plan rumah 3 bilik tidur

Sekarang semakin waktu bertambah, maka reka bentuk rumah minimalis pun semakin bertebaran. Negara Malaysia juga termasuk negara yang tahap perkembangan model rumah minimalisnya cukup tinggi. Sangat banyak developer rumah yang ingin menunjukkan model terkini mereka, yang kelihatan moden serta tak ketinggalan jaman. Tak hanya itu, dalam usaha memperlihatkan gambar dan reka bentuk rumah moden minimalis satu tingkat terbaru, yang terlihat cantik, tidak sedikit syarikat yang juga menyewa jasa para pereka profesional bahkan seni bina luar negara. Dalam melakukan reka bentuk dari rumah minimalis type 45 dengan konsep moden, hanya sebagai contoh, anda boleh cuba mencari kreativiti, idea yang menarik, melalui model rumah yang tersebar di internet sekarang ini.

Model rumah terbaru

Yang menjadi pertanyaan adalah mengapa anda perlu untuk hire jasa pereka profesional dan arkitek profesional, padahal di internet sudah banyak reka bentuk yang dikongsi bersama. Itu kerana mereka mempunyai asas ilmu pengetahuan yang diperlukan untuk mencipta reka bentuk rumah yang memang sesuai dengan keperluan anda. Kerana model rumah yang ada di internet belum tentu sesuai dengan keperluan anda sendiri. Anda juga sebaiknya tidak lupa untuk memberi info pada pereka atau arkitek profesional mengenai gambaran rumah yang anda inginkan, dan selera anda, anda ingin rumah yang seperti apa.

Walaupun banyak sekali gambar-gambar yang lain yang boleh anda peroleh, entah itu anda dapatkan dari media online seperti laman web, ataupun media cetak, contohnya majalah hartanah, sudah tentu perkara tersebut boleh dilakukan. Semakin banyak model rumah yang anda lihat, maka anda akan mendapat idea yang semakin banyak pula. Anda akan lebih mudah untuk menentukan reka bentuk kediaman yang hendak anda bangun, pada akhirnya anda akan berjaya mencipta sebuah rumah dengan model yang paling sesuai dengan selera beserta keperluan anda. Kerana keperluan antara satu keluarga dengan keluarga lain yang berkaitan rumah sudah pasti berbeza.


Contoh reka bentuk rumah minimalis moden 1 tingkat | Risnaku | 5