Model rumah minimalis dua tingkat type 36, 21, 45



Miva-rate.blogspot.com - Model rumah minimalis dengan 2 tingkat sekarang merupakan alternatif yang paling baik untuk anda pembaca sekalian yang tinggal di dalam bandar, atau kawasan bandar. Anda tentu sudah mengetahui bahawa harga tanah di dalam bandar sangatlah tinggi, berbeza dengan harga tanah di desa. Itu tentu sudah masuk akal, disebabkan oleh tanah kosong yang jumlahnya semakin sedikit, ini terjadi pada bandar-bandar besar di negara Indonesia. Memang ini merupakan sebuah kesulitan yang akan anda hadapi, khususnya bagi anda yang tinggal di bandar besar. Karena itu konsep rumah minimalis semakin diminati, khususnya yang 2 tingkat. Sebab dengan membina rumah 2 tingkat, anda boleh membina rumah yang lebih luas pada tanah yang sama. Mari baca penjelasannya.

Type rumah minimalis

Rumah 2 tingkat minimalis

Tak pelik lagi apabila sekarang ini rumah 2 tingkat minimalis cukup kegemaran dibina oleh para developer serta pemaju perumahan, juga sesiapa sahaja yang mahu membina sebuah kediaman. Sebab dengan membina rumah dua tingkat, maka anda akan mempunyai keleluasaan lebih untuk menghiasi luaran dan dalaman rumah, di mana bilik yang boleh anda buat pun akan semakin banyak. Untuk type dari rumah 2 tingkat minimalis sendiri ada beberapa. Type yang popular yakni rumah type 36, type 21, serta rumah type 45. Namun bagi yang type 21 merupakan type rumah minimalis terkecil berbanding yang lain. Sesudah itu barulah disusuli rumah dengan type 36, serta yang terakhir yakni type 45.

Rumah minimalis dua tingkat

Type 21 - Sebuah rumah 2 tingkat minimalis

Rumah type 21, mempunyai arti jika rumah tersebut mempunyai luas sebesar 21 meter persegi. Type rumah yang satu ini boleh disamakan dengan sebuah rumah yang kecil dan kecil, sebab memang ukurannya cukup minim. Memang sebelum sempat dituntut bahawa rumah type 21 adalah rumah kalangan menengah ke bawah, namun kerana sentuhan pereka serta seni bina rumah profesional, maka sekarang rumah type 21 pun sudah tersedia dalam macam pilihan model yang berbeza-beza, moden, dan elegan.

Rumah bertingkat moden minimalis

Type rumah untuk lahan minim

Bagi anda yang memang memiliki tanah minimum, misalnya di kawasan bandar, maka tidak perlu bimbang lagi sekarang. Sebab type rumah ini benar-benar sesuai bagi anda. Akan benar-benar berkesan apabila rumah type 21 anda bangun menjadi sebuah rumah dua tingkat. Jika ingin membaca dengan lebih lengkap, anda boleh melihat beberapa gambar reka bentuk rumah 2 tingkat type 21 pada bahagian bawah ini. Selain type 21, juga ada rumah minimalis dengan type lain, yakni type 36, yang juga menjadi kegemaran. Seperti sama ada model dari rumah type 36 dua tingkat ini? Anda boleh melihat contoh rekaannya pada gambar yang sudah kami sediakan.

Rumah 2 tingkat minimalis

Rumah type 36 minimalis 2 tingkat

Type 36 merupakan type rumah yang sering dilirik oleh para pelanggan di negara Indonesia. Disebabkan oleh luas bangunan hingga 36 meter persegi, maka rumah ini lebih besar berbanding type 21. Bagi Anda yang senang dengan rumah yang sederhana, dengan artian luas rumah yang tidak terlalu kecil dan juga tidak terlalu besar, maka type 36 merupakan alternatif pilihan yang tepat yang boleh anda pilih. Model rumah type 36 2 tingkat benar-benar sesuai untuk para keluarga kecil atau keluarga baru, khususnya untuk anda yang mempunyai ahli keluarga sebanyak 3 hingga 5 orang.


Model rumah minimalis dua tingkat type 36, 21, 45 | Risnaku | 5